La pujada al Castell d’Alaró és una de les excursions més espectaculars d'aquesta bonica zona muntanyosa.
Aquesta ruta està integrada dins del grup de camins de la Ruta de Pedra en Sec GR-221 rehabilitats i senyalitzats pel Consell de Mallorca, amb el que hi ha diverses alternatives per pujar.

Ruta 1

01:40:00
   No
   7,4Km

Es pot fer la ruta a peu des del poble, ja que totes les dreceres estan senyalitzades per la Ruta de Pedra en Sec. Tot i que és la menys comuna, sempre és agradable recórrer els carrers d’un poble de muntanya tan pictòric com Alaró.
L’excursió comença en el nucli urbà d’Alaró, només s’han de seguir les indicacions que guien cap a la carretera d’Orient. Aquesta part del camí està senyalitzada totalment i no té pèrdua.
Ja a la carretera Ma 2100 Bunyola – Alaró (km 18,150) els rètols ens guien i un pal marca la desviació a l’esquerra d’ascens cap al Castell. Aquest primer trajecte asfaltat condueix fins a la possessió de Son Curt i, un poc més endavant, cap a unes segones cases, les de la possessió de Son Penyaflor, actualment reconvertida en agroturisme.
A partir d’aquest punt el traçat original del camí es desdibuixa en part. Seguint la pista de formigó, ens durà a les cases des Verger. A uns 200 m abans d’arribar a aquestes cases, veurem, en un revolt a mà dreta, un camí de la Ruta de Pedra en Sec.
A partir d’aquí iniciam la pujada directa cap al Castell. Simplement hem de seguir el camí de pedra de forma ascendent, ja que, a uns 500 m, trobarem una bifurcació a mà esquerra que condueix an es Pouet (desviació que no hem d’agafar, ja que davallaríem cap a les cases des Verger).

Ruta 2

00:55:00
   Fàcil-Mitjana
   Alaró – Cases d'Es Verger - Es Pouet (aprox 35')
   Es Pouet – Castell d'Alaró (aprox 20')
   8,8Km

Per arribar-hi, fa falta partir del poble d’Alaró per la carretera de Bunyola i agafar la segona desviació a mà esquerra, indicada amb el nom de Camí des Castell. El camí comença amb uns trams asfaltats fins a l’altura de la possessió de Son Penyaflor, després passa a una zona encimentada fins a arribar a les cases des Verger, que actualment alberguen un restaurant. A partir d’aquí, el camí es converteix en pista forestal, un camí de terra reforçat amb ciment en alguns trams deteriorat fins a l’esplanada des Pouet, on es pot deixar aparcat el vehicle. Des d’aquí haurem de començar el camí a peu fins al cim.

Ruta 3

00:55:00
   Fàcil-Mitjana
   Alaró – Cases d'Es Verger (aprox 20')
   Cases de Es Verger – Castell d'Alaró (aprox 35')
   8,8Km

Des de les cases des Verger tenim les dues opcions anteriors per fer la nostra ruta a peu cap al Castell.
Podem deixar el cotxe al pàrquing del restaurant, sempre que els amos en cedeixin l’espai amablement.
Un cop aparcat el cotxe, o bé començam la pujada a peu pel camí de terra que passa per les cases en direcció an es Pouet, o bé descendim uns 200 m per la carretera fins a arribar a un revolt, que ens quedarà a mà esquerra, on veurem el tram de la Ruta de Pedra en Sec que puja cap a la muntanya.

Ruta 4

1:10:00
   No
   Orient – Castell
   370m
   4,1Km

Si véns des d’Orient, has d’agafar la Ma-2100 en direcció a Alaró. El més fàcil és que t’ubiquis amb la referència de l'Hermitage Hotel & Spa. Si et dirigeixes cap a aquest hotel, veuràs que a uns 100 m a mà dreta hi ha un camí del GR-221, que t’indicarà el camí cap a Alaró. Agafa aquest petit sender que et guiarà fins an es Pouet. Un cop arribat al bosc des Pouet, trobaràs una clariana amb la carretera de pedra que es dirigeix a les cases des Verger i un camí de pedra seca a mà esquerra que et conduirà directament cap al Castell.